روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف گرامی باد

بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف؛کلید توسعه پایدار و سرمایه‌ای که همیشه در دسترس است.

شرکت دانش‌محور پویانیرو، یکم خرداد ماه، روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، به تمامی صنعتگران، متخصصان انرژی، فعالان حوزه بهینه‌سازی و مصرف‌کنندگان هوشمند در سراسر کشور، به‌ویژه همکاران پرتلاشمان در صنعت انرژی، صمیمانه تبریک عرض میکنیم.

این روز در تقویم ملی ایران، یادآور یک حقیقت بنیادین است: بهره‌وری، استفاده‌ی مطلوب، مؤثر و بهینه از منابع و سرمایه‌های موجود است و همین اصل ساده، پایه‌ی توسعه‌ی پایدار هر کشوری به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاری، نوآوری، مهارت، مشارکت و رقابت، پنج عامل کلیدی در ایجاد رشد بهره‌وری هستند که در کنار هم موتور پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک ملت را به حرکت درمی‌آورند.

بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف اهمیت جدی در توسعه‌ی اقتصادی و کنترل تورم داشته و شرایط دستیابی به سطوح استاندارد زندگی و در نتیجه افزایش رفاه را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که این روز، نه صرفاً یک مناسبت، بلکه فرصتی برای بازاندیشی در شیوه‌ی استفاده از امکانات و منابع کشور است — در همه‌ی سطوح، از خانه تا کارخانه.

در حوزه‌ی انرژی، بهره‌وری معنایی ملموس‌تر و فوری‌تر پیدا می‌کند. شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و این موضوع، لزوم مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را به یک ضرورت ملی تبدیل کرده است. در این راستا، یکی از مؤثرترین رویکردها، نوسازی تجهیزات پرمصرف در بخش خانگی است — اقدامی که بدون نیاز به ساخت زیرساخت جدید، مستقیماً از فشار بر شبکه برق می‌کاهد و آسایش خانوار را ارتقا می‌دهد.

پویا نیرو در همین راستا و با باور به اینکه بهره‌وری باید از متن زندگی مردم آغاز شود، طرح تعویض رایگان کولر گازی (تعویض کولر) را در فاز نخست در چهار استان جنوبی کشور در دستور کار قرار داده است؛ جایگزینی دستگاه‌های قدیمی پرمصرف با کولرهای گرید +A که هم قبض برق خانوار را کاهش می‌دهد، هم در کاهش ناترازی شبکه نقش ایفا می‌کند.

روابط عمومی پویا نیرو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *